PROJECTES D’ESCOLA
A l’escola tenim diferents projectes
per desenvolupar al màxim les diferents intel·ligències múltiples dels alumnes combinant metodologies d‟ensenyament-aprenentatge per construir connexions:
1. Projecte de llengua anglesa
1. Projecte de llengua anglesa
En un món cada vegada més complex en el qual s'evidencia una forta transformació de la societat, el domini de diverses llengües i el seu ús comunicatiu, acadèmic i professional és, no únicament necessari, sinó gairebé imprescindible.
-Comencem anglès des de P2, treballant vivencialment per fer de l’anglès una llengua funcional.
- Sessions de conversa en anglès individual i en petits grups.
- Som Centre GEP (Generació Plurilingüe):
2. Projecte d‟Educació Emocional- Science a Primària: 100% de Medi Natural en anglès
- Arts & Craft a Primària: tallers d’art en anglès
- Physical Education a primària: 50% d'Educació Física en anglès
El desenvolupament emocional també forma part del desenvolupament i l’aprenentatge, ja que les emociones mostren com som i són un factor imprescindible en la nostra maduració. També fem el Projecte Bosc de Lem a Primària.
3. Projecte “CONNECTEM” a primària
El treball per projectes ajuda als infants a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, afavoreix un aprenentatge significatiu.
4. Treball per espais d'aprenentatge i ambients
5. Projecte d'Educació Ambiental: Som Escola Verda
3. Projecte “CONNECTEM” a primària
El treball per projectes ajuda als infants a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, afavoreix un aprenentatge significatiu.
4. Treball per espais d'aprenentatge i ambients
Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres. Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge. Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
4. Projecte d'Emprenedoria
El programa fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d'educació primària, concretament a 5è de primària.
Durant un curs escolar, l'alumnat crea i gestiona una cooperativa escolar amb el recolzament de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials.
5. Projecte d'Educació Ambiental: Som Escola Verda
Volem innovar, incloure,
avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat
d'afrontar, des de l'educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.
Realitzem diferents activitats
que promouen el reciclatge, la reutilització, reducció de deixalles i l’estimació i respecte envers la natura per
poder arribar a una societat més sostenible. Aprenem coses de la natura a
través d’activitats de medi, el jardí de l’escola, les plantes a l’aula i
sortides a l’entorn.
-Projecte en actiu: envàs te’n Vas!
-Premi Escoles Verdes 2019 en reconeixement a una trajectòria de millora continuada en el procés d'ambientalització integral del centre i d'implicació en la millora del seu entorn.
-Educació per la salut: fomentem una forma de vida saludable mitjançant: el coneixement dels menjars equilibrats, consum habitual de fruita, donant importància a l’esport… Tot això ens crea uns hàbits que ens seran útils tota la vida.
-Reutilització de llibres: a l'Educació Infantil 2n cicle utilitzem material fungible d’ús comú i projectes propis.
A partir de tercer els llibres de text i els diccionaris són socialitzats cosa que fomenta el respecte vers els material comú, afavoreix la sostenibilitat i l’economia familiar. Els llibres en els que s’escriu són d’ús individual.
6. Projecte de biblioteca escolar
Potenciar la biblioteca escolar com un espai de recursos, prioritzar el seu ús com a espai d'aprenentatge en el desenvolupament de les diferents àrees curriculars, per tal que l'alumnat es formi com a persona autònoma, crítica i constructora del seu propi coneixement a través de la cerca, la investigació i el treball en diferents fonts d'informació, i promoure l'hàbit lector.
Realitzem servei de préstec diari ,organitzem activitats
d’animació lectora, coneixem el món literari i afavorim el gust per la lectura,
pilar fonamental del coneixement.
7. Acció tutorial:
programa de competència social
Des de tutoria treballem per enriquir les nostres habilitats socials : saber-nos posar al lloc de l’altre, defensar el nostre punt de vista sense perdre el respecte, acceptar el que democràticament es decideix per majoria, aprendre a treballar en equip, el treball de les emocions.. Aquests són uns valors imprescindibles en la nostra societat.
Des de tutoria treballem per enriquir les nostres habilitats socials : saber-nos posar al lloc de l’altre, defensar el nostre punt de vista sense perdre el respecte, acceptar el que democràticament es decideix per majoria, aprendre a treballar en equip, el treball de les emocions.. Aquests són uns valors imprescindibles en la nostra societat.
Durant aquest curs treballarem com a projecte
interdisciplinari d’escola:
SOC PAS
SOC PAS
Enllaços a projectes interdisciplinaris realitzats:
Curs 2020-21: Soc PAS
Curs 2019-2020: Tradicion@lia
Curs 2018-2019: somArt
Curs 2017-2018: PLANETA VIU
Curs 2016-2017: LA MEDITERRÀNIA
Curs 2015-2016 TEMPS DE CASTELLS
Curs 2014-2015:LA LLUM
Curs 2019-2020: Tradicion@lia
Curs 2018-2019: somArt
Curs 2017-2018: PLANETA VIU
Curs 2016-2017: LA MEDITERRÀNIA
Curs 2015-2016 TEMPS DE CASTELLS
Curs 2014-2015:LA LLUM